2 مرداد

اینترنت اشیاء (IOT) چیست؟(بخش سوم)

نمونه هایی از دستگاه های IoT:
در اصل ، هر چیزی که قادر به جمع آوری برخی اطلاعات در مورد دنیای فیزیکی و ارسال آن به مرکز داده باشد، می تواند در اکوسیستم IoT شرکت کند. لوازم خانگی هوشمند ، برچسب های RFID و سنسورهای صنعتی چند نمونه هستند.
این سنسورها می توانند طیف وسیعی از عوامل از جمله دما و فشار در سیستم های صنعتی ، وضعیت قطعات حساس در ماشین آلات ، علائم حیاتی بیمار و استفاده از آب و برق و بسیاری از امکانات دیگر را رصد کنند.

روبات های کارخانه ای کامل و وسایل نقلیه خودمختار که محصولات را در اطراف محیط های صنعتی و انبارها جابجا می کنند را می توان دستگاه های IoT در نظر گرفت.

نمونه های دیگر شامل پوشیدنی های تناسب اندام هوشمند و سیستم های امنیتی خانگی است. همچنین دستگاه های عمومی بیشتری مانند Raspberry Pi یا Arduino وجود دارند که به شما امکان می دهند نقاط پایانی IoT خود را بسازید.
حتی تلفن همراه هوشمند شما ممکن است داده های مربوط به مکان و رفتار شما را به سرویس های IoT ارسال کند.

مدیریت دستگاه های IOT:
برای همکاری با یکدیگر، باید تمام آن دستگاه ها احراز هویت، پیکربندی و نظارت شوند و همچنین در صورت لزوم بروزرسانی و تعمیر شوند.
خیلی اوقات ، همه اینها در چارچوب سیستم های اختصاصی یک فروشنده انجام می شود – یا اصلاً این اتفاق نمی افتد ، که حتی بیشتر خطرناک است.
اما این صنعت شروع به انتقال به یک مدل مدیریت دستگاه مبتنی بر استانداردها کرده است ، که به دستگاه های IoT اجازه می دهد تا با هماهنگی یکدیگر عمل کنند.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.