2 مرداد

اینترنت اشیاء (IOT) چیست؟(بخش دوم)

IoT چگونه کار می کند؟
عناصر اصلی IoT دستگاه هایی هستند که داده ها را جمع می کنند. به طور گسترده ، آنها دستگاههای متصل به اینترنت هستند ، بنابراین هرکدام یک آدرس IP دارند. آنها از نظر پیچیدگی از وسایل نقلیه کاملا اتوماتیک که محصولات کارخانه را جا به جا می کنند تاحسگرهای ساده ای که دمای ساختمان ها را کنترل می کنند ،شامل می شوند . این دستگاه ها همچنین شامل دستگاه های شخصی مانند ردیاب های بدنسازی هستند که بر تعداد مراحلی که افراد هر روز آن را انجام می دهند، نظارت می کنند. برای اینکه این داده ها مفید واقع شوند، نیاز به جمع آوری ، پردازش ، فیلتر و تجزیه و تحلیل است که هر یک از آنها به روش های مختلفی قابل دستیابی است.

جمع آوری داده ها با انتقال آن از دستگاه ها به نقطه جمع آوری انجام می شود. انتقال داده ها می تواند بصورت بی سیم با استفاده از طیف وسیعی از فناوری ها یا در شبکه های سیمی انجام شود. داده ها را می توان از طریق اینترنت به یک مرکز داده یا ابری(cloud) که دارای قدرت ذخیره سازی و محاسبات است، انتقال داد.

پردازش داده ها می تواند در مراکز داده یا cloud انجام شود ، اما گاهی اوقات گزینه ای نیست.
در مورد دستگاه های حساس مانند “خاموش کن صنعتی”، تأخیر در ارسال اطلاعات از دستگاه به مرکز داده از راه دور بسیار زیاد است.
مدت زمان ارسال داده ها ، پردازش آن ، تجزیه و تحلیل آن و دستورالعمل های برگشت (بسته شدن سوپاپ قبل از ترکیدن لوله ها) می تواند خیلی طولانی طول بکشد.
در چنین مواردی ، رایانه های لبه(Edge) می توانند به بازی بیایند ، جایی که یک دستگاه لبه(Edge) هوشمند می تواند داده ها را جمع کند ، آن را تجزیه و تحلیل کند و در صورت لزوم پاسخ های مناسب صادر کنند، در نتیجه باعث کاهش تأخیر می شود. دستگاه های Edge همچنین از اتصال بالادست برای ارسال پردازش و ذخیره داده ها برخوردار هستند.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.