31 تیر

اینترنت اشیاء (IOT) چیست؟(بخش اول)

اینترنت اشیا (IoT) اصطلاحی است که برای تعداد زیادی دستگاه های الکترونیکی استفاده می شود که برای ارسال داده ، دریافت دستورالعمل یا هر دو به اینترنت متصل هستند.

اینترنت اشیا می تواند طیف گسترده ای از دستگاه ها را شامل شود از : نسخه های “هوشمند” متصل به اینترنت از لوازم سنتی مانند یخچال و لامپ گرفته تا سنسورهایی با قابلیت اینترنت که در حال تغییر کارخانه ها ، مراقبت های بهداشتی ، حمل و نقل ، مراکز توزیع و مزارع هستند.

اینترنت چیزها چیست؟
IoT قدرت اینترنت ، پردازش داده ها و تجزیه و تحلیل ها را به دنیای واقعی اشیاء فیزیکی می آورد. برای مصرف کنندگان ، این به معنای تعامل با شبکه جهانی اطلاعات بدون واسطه صفحه کلید و مانیتور است. بسیاری از اشیاء و وسایل روزمره با حداقل مداخله انسانی می توانند دستورالعملهایی را از اینترنت بگیرند.

در حوزه تخصصی و تجاری، IoT می تواند همان بازدهی ها و تولید کالاهای فیزیکی را که اینترنت مدت هاست برای دانش آن به کار میرود ، به همراه آورد. میلیون ها یا شاید میلیارد ها حسگرهای مجهز به اینترنت در سرتاسر جهان ، مجموعه ای از داده های فوق العاده غنی را ارائه می دهند که شرکت ها می توانند از آنها برای جمع آوری اطلاعات در مورد ایمنی عملکرد خود ، ردیابی دارایی و کاهش فرآیندهای دستی استفاده کنند. محققان همچنین می توانند از IoT برای جمع آوری اطلاعات در مورد ترجیحات و رفتار افراد استفاده کنند ، اگرچه این می تواند پیامدهای جدی برای حفظ حریم خصوصی و امنیت داشته باشد.

دیدگاه شما